Dil, millî kültürün temel yapı taşıdır. Okulumuz, Türkçenin gücünü kavrayan, okuyan ve okuduğunu anlayan, kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eden, eleştirel ve çok yönlü düşünebilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemiştir. Gerçekleştirdiğimiz tüm akademik ve kültürel çalışmalar bu doğrultuda ilerlemektedir. Türkçe bölümü olarak, öğrencilere düzenli kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla her gün ilk derslerimizin 15 dakikasında tüm okul kitap okuyoruz ve haftada bir ders saatimizi okumaya ayırıyoruz. Yapılan bu uygulama sayesinde öğrenciler, kitap okumanın önemini diğer ders saatlerinde de hissetmektedirler. Öğrencilerimizin; okuduklarını ve dinlediklerini anlama, yorumlama ve eleştirme güçlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca okudukları kitaplardan münazara konuları belirlenerek fikirlerini özgürce dile getiren bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Zümremiz tarafından Türk ve dünya edebiyatından eserlerin seçilerek okutulduğu bu derslerde öğrencilerin sözcük dağarcığı da geliştirmeyi hedefliyoruz. Sözlü kültürümüzün en zengin ögelerinden olan deyimler ve atasözlerimiz de bu okuma dersleri aracılığıyla pekiştirilmektedir. Okuma derslerinin yanı sıra kompozisyon çalışmalarına da yer vermekteyiz. Bu derslerde öğrenciler; öykü, masal, deneme, anı gibi türler yazmaya teşvik edilmektedir, böylece yazım ve noktalama kurallarını içselleştirmeleri sağlanmaktadır.
Dil bilgisi derslerinde konular, tüm sınıflarda yöntem çeşitliliği ve eğitsel oyunlar eşliğinde işlenmektedir. Her sınıf düzeyine uygun olarak anlayarak öğrenme esas alınmaktadır. Ezberci eğitimin karşısında yer alan eğitim sistemimiz sayesinde öğrenciler, derse aktif olarak katılmaktadırlar. Yıl içerisinde yer alan önemli günler ve haftalarda ise öğrencilerimiz çeşitli kültürel etkinliklere katılarak sosyal yönlerini de geliştirmeye olanak bulmaktadır.
Hedeflerimiz:
* Anadili bilincini kazanmış bireyler yetiştirmek,
* Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,
* Öğrencilerin sanat sevgisi kazanmasını ve estetik duygularının canlanmasını sağlamak,
* Öğrencilerin sözlü anlatım becerilerini geliştirmek, kendilerini doğru ve yeterli şekilde ifade etmelerine yardımcı olmak,
* Öğrencilerin okudukları ve dinledikleri hakkında anlama, eleştirme ve yorumlama gücüne sahip olmalarını sağlamak,
* Öğrencilerin sözcük dağarcığını zenginleştirmek,
* Türk ve dünya edebiyatından seçme eserleri okumak, yorumlamak ve yazarları hakkında bilgi sahibi olmak,
* Yazım, noktalama ve dil bilgisi kurallarını içselleştirmek,
* Öğrencilerin maddi ve manevi değerlerin farkına varmasını sağlamak,
* Öğrencilerin çok yönlü gelişiminde Türkçe dersinin payına düşeni yapmak.