Akademik Çalışmalar

Akademik Çalışmalar

 

     Öğrencilerimizi bir yandan yaşama, bir yandan da üst öğretim kurumuna hazırlamak bizim en önemli hedeflerimizdendir. Hazırlık sınıfımızda atılan eğitimin temelleri, ilkokulda güçlendirilir, zenginleştirilerek geliştirilir. İlkokulda verilen eğitimde, öğrencilerimizin akademik yönden gelişimi, temel yaşam becerilerini edinmeleri, duygularının bilincinde olabilmeleri, yeteneklerinin farkında olabilmeleri amacıyla çalışmalar yapılmaktadır.

 

Proje temelli öğrenme

 

    Eğitim anlayışımızın temel hedefi öğrencilere bilgiyi bir kaynaktan aktarmak değil onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmek. Bu hedefimize ulaşabilmek için üst düzeyde zihinsel süreç becerilerini desteklememiz gerektiği bilinciyle çalışmalarımızı planlıyoruz. Düşünen, bilgiye ulaşabilen ve farklı düşünebilen öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri günlük yaşama transfer edebilmeleri, her gün karşılaştıkları yeni problemlerin çözümü için kullanılabilecek metotların başında proje temelli öğrenme yaklaşımı gelmektedir.

    Proje çalışmalarının, öğrencide var olan bağımsız çalışma yapabilme becerisi, hayal gücünü desteklemesi, çok yönlü düşünebilme becerilerinin bir dışa vurumu ve bu becerilerin gelişimi için bir fırsat olduğu hatırlanacak olunursa, proje çalışmalarının önemi daha iyi anlaşılacaktır.

    Proje temelli öğrenmenin ilk çıkış noktası proje konusu için olaylara farklı boyutlardan bakabilmektir (diffily, 2002). Çocuklar kendi ilgi alanlarında, işbirliği ile çalışabilecekleri ve bilginin farklı tiplerini kullanabilecekleri bir konu seçerler. Bu konu üzerinde uğraşarak güncel bir çalışma yaparlar. Öğrenme süreci ve içeriği ders kitabından ziyade dış dünya ile ilişkili olmalıdır. Proje koordinatörlüğümüz tarafından hazırlanan proje günlükleri ile dijital ortamda da içerik hazırlığı yapılmaktadır. Ailelerimize yönelik bilinçlendirme ve bilgilendirme içerikleri de düzenli periyotlarla paylaşılmaktadır.

 

Olimpiyat çalışmaları

 

     4.sınıf öğrencilerimizin akademik becerilerine yönelik çalışmalardan biri de olimpiyat çalışmalarıdır. Olimpiyat çalışmaları sırasındaki; günlük-haftalık ders çalışma hedefleri, branşa ait hedefler, bireysel ödevlendirmeler öğrencilerimize çalışma disiplini kazandırır. Düşünme, öğrenme ve muhakeme gücünü artırır. Sistemli çalışma öğrencinin zekasını ve beynini kullanma kapasitesini arttırır.

 

*öğrencilerimizin bilimsel çalışmalara olan ilgisini artırmak ve ilerideki yaşamlarında akademisyen kimliklerinin gelişimine katkı sağlamak.

*olimpiyat takımına seçilen öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olarak, kendisi ve toplumla barışık bireylerin sayısını artırmak.

*özgüven sahibi, çalışmayı seven, çalışkan olmayı hayat prensibi edinen, inandığı hedefi uğruna azmini artıran, iradeli nesiller yetiştirmek amacımızdır.

Olimpiyat çalışmaları sırasındaki; günlük-haftalık ders çalışma hedefleri, branşa ait hedefler, bireysel ödevlendirmeler öğrencilerimize çalışma disiplini kazandırır. Düşünme, öğrenme ve muhakeme gücünü artırır. Sistemli çalışma öğrencinin zekasını ve beynini kullanma kapasitesini arttırır.

 

Deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Çerez Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.
Anladım